Polityka prywatności


Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: RODO, informujemy, że:
  1. Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Perinatologii z siedzibą w Warszawie 02-015, Plac Starynkiewicza 1/3.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych odbywa się poprzez e-mail: biuro@perinatologia.waw.pl
  3. Administrator przetwarza następujące dane osobowe:
  • imię i nazwisko
  • adres email
  1. Administrator przetwarza dane osobowe tylko i wyłącznie w oparciu o podstawę prawną: 
    • zgodę osoby, której dane dotyczą, w celu określonym bezpośrednio w treści zgody (art.6 ust. 1 lit. a RODO),
    • w ramach wykonania zawartej umowy lub też w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art.6 ust. 1 lit. b RODO),
    • gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art.6 ust. 1 lit. c RODO),
    • gdy przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej (art.6 ust. 1 lit. d RODO),
    • w celu wynikającym z prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub strony trzeciej, gdy interesy i podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą nie mają wobec nich charakteru nadrzędnego (art.6 ust. 1 lit. f RODO).
  2. ​Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie w zakresie, w jakim jest to konieczne do prowadzenia działalności w ramach Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Perinatologii z siedzibą w Warszawie. Określony cel przetwarzania danych osobowych warunkowany jest realizacją celów statutowych Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Perinatologii z siedzibą w Warszawie. Administrator przetwarza dane w szczególności w celu: 
    • realizacji wpłaty na realizację celów statutowych,
    • bieżącej działalności Stowarzyszenia,
    • sprawowania opieki nad matką i jej dzieckiem,
    • prowadzenie działań marketingowych – za zgodą osoby, której dane dotyczą.
       
  3. Dane są przetwarzane wyłącznie przez czas niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz uzasadniony prowadzoną współpracą, a także przepisami prawa, a jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – do czasu wycofania tej zgody.

Prawa, które Ci przysługują

  1. RODO przyznaje osobom fizycznym prawa w odniesieniu do ich danych osobowych. Informujemy, że każdemu przysługuje:
  • prawo dostępu do danych, w tym także prawo do zażądania kopii posiadanych przez nas informacji dotyczących Twojej osoby,
  • prawo do sprostowania – prawo do poprawiania nieprawidłowych lub niekompletnych danych, które są w naszym posiadaniu, a dotyczących Twojej osoby,
  • prawo do bycia zapomnianym – w pewnych okolicznościach można złożyć wniosek o usunięcie przechowywanych przez nas danych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania – w przypadku spełnienia określonych warunków,
  • prawo do przenoszenia – prawo do przekazania Twoich danych, będących w naszym posiadaniu, do innej organizacji,
  • prawo do sprzeciwu – prawo sprzeciwiania się niektórym rodzajom przetwarzania, takim jak na przykład marketing bezpośredni,
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

2. Realizacji żądań i wniosków osoby, której dane dotyczą w zakresie wskazanym w ust. 6 i 7 powyżej, zostanie podjęta niezwłocznie, o ile nie będzie to sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa.

3. Administrator może przekazywać dane osobowe podmiotom przetwarzającym działającym w imieniu Administratora – takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem, od których wymagane jest zachowanie poufności, bezpieczeństwa informacji oraz stosowania odpowiednich środków ochrony danych. Dane mogą być również udostępniane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

4. Administrator zobowiązuje się do zapewnienia pełnej, adekwatnej i skutecznej ochrony danych osobowych.

Pliki cookies

Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. 

Cel, dla którego pliki cookies są wykorzystywane

Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych. Dzięki temu możliwe jest ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. 

Do czego używamy plików cookies?

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Perinatologii stosuje pliki cookies, aby:

  • dostosowywać treści naszych stron do potrzeb użytkowników,
  • optymalizować korzystanie ze strony internetowej,
  • zbierać dane na temat użycia strony internetowej, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób osoby odwiedzające z niej korzystają, co pozwala ulepszać jej strukturę, nawigację oraz zawartość,
  • docierać do użytkownika z treściami reklamowymi emitowanymi poprzez partnerskie systemy poza stroną www Stowarzyszenia,
  • wspierać użytkowników i zagwarantować im bezpieczeństwo podczas przeglądania stron.

Jakich plików cookies używamy?

Stosujemy dwa rodzaj plików:

  • sesyjne – pliki cookie pozwalające zapamiętać dokonane wybory, używane m.in. przy logowaniu. Pozostają one w urządzeniu końcowym do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
  • stałe – przechowywane w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:

  • niezbędne do działania usługi i aplikacji – umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
  • pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania,
  • wydajnościowe – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej,
  • funkcjonalne – umożliwiające zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień,
  • reklamowe – umożliwiające dostarczanie treści reklamowych bardziej dostosowanych do zainteresowań,
  • statystyczne – służące do zliczania statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.

W jaki sposób zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące plików cookies?

Przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym, czyli tym, z którego faktycznie korzystasz. Tym samym, poprzez ustawienia oprogramowania wyraża zgodę na wykorzystanie plików cookies w wyżej wskazanym zakresie i celach. Zgodę można w każdej chwili wycofać poprzez zmianę ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że wyżej wymienione informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w urządzeniu końcowym. 

Z poziomu przeglądarki internetowej, z której użytkownik korzysta możliwe jest samodzielne zarządzanie plikami cookies, czyli czynności typu: 

  • zaakceptowanie obsługi cookies, co pozwala na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe,
  • zarządzanie plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych witryn,
  • określanie ustawień dla różnych typów plików cookies, na przykład akceptowania plików stałych albo sesyjnych itp.,
  • blokowania lub usuwania cookies.